Navigatie

KLACHTENAFHANDELING

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

RETOURNEREN

Afkoelingsperiode

Bij KC Witgoed heeft de klant voor alle bestellingen een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in het bezit van de klant is.

Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De koper zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de consument het product wenst te behouden. Indien de koper van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal deze het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan KC Witgoed retourneren, conform de door KC Witgoed verstrekte instructies.

Consumenten hebben dus recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. Hygiëne apparaten mogen niet in gebruik worden genomen. Als het apparaat wordt gebruikt, dan is deze vanaf dat moment uw eigendom en kan het apparaat niet meer geretourneerd worden. Artikelen die vanwege hygiëne niet geruild kunnen worden zijn onder andere wasmachines, droogautomaten, vaatwassers, stofzuigers, koel en vries apparatuur.

 

Retourvoorwaarden

Na ontvangst van het product heeft de klant een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren of te ruilen. De klant dient dit binnen 14 dagen schriftelijk via email te melden. Indien gewenst kan KC Witgoed het product kostenloos retour halen.

De aankoop dient, indien redelijkerwijs mogelijk, compleet en onbeschadigd te worden teruggestuurd. Eventuele schade aan het product kan worden verrekend op het terug te storten bedrag.
De koper doet vooraf schriftelijk of per e-mail een verzoek voor terugname van het artikel. Het is wenselijk dat de koper daarbij aangeeft in welke staat het artikel geretourneerd gaat worden.

 

Restitutiebedrag

KC Witgoed beoordeelt ieder retour gezonden product bij binnenkomst op schade, defect of verpakking. Naar aanleiding van de staat van het geretourneerde product wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald. 
Is deze compleet en onbeschadigd, dan stort KC Witgoed het bedrag dat op de factuur vermeldt staat binnen 14 dagen terug. Bij een kapot of incompleet product zijn wij genoodzaakt een schadebedrag in rekening te brengen. Als je een product retourneert adviseren wij je de factuur, die je bij de bestelling hebt ontvangen, ook mee terug te sturen.

Het laten ophalen kan uitsluitend in overleg met KC Witgoed.

Het retour sturen van een product en/of bestelling kan uitsluitend naar ons adres zoals dat op de factuur vermeldt staat.

 

Praktijkvoorbeelden

Een aantal praktijkvoorbeelden om de regels omtrent het retourneren van producten te illustreren in het kader van de wet herroepingsrecht. Producten die je bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.

Je bestelt een wasmachine en na een keer wassen vind je dat de was niet droog genoeg uit de machine komt. Mag je deze wasmachine retourneren?
Heb je bij wijze van test een was gedraaid met de nieuwe wasmachine dan valt dat onder de categorie ‘onnodig gebruik’.
Wat mag dan wel?
Je mag het product beoordelen door het display en de programma’s te bekijken maar een was draaien mag niet. Daarmee is het recht op retour vervallen. Vanzelfsprekend kunnen wij wel via onze technische dienst het apparaat laten controleren op juiste werking.

Je bestelt een stofzuiger maar de zuigkracht valt tegen. Mag je dit apparaat retourneren?
Als je met de stofzuiger bij wijze van proef de woonkamer zuigt, is het niet meer mogelijk deze stofzuiger te retourneren.
Wat mag wel?
Je kunt de zuigkracht testen door de machine aan te zetten en zo mogelijk de zuigkracht in te stellen. Je mag het apparaat niet ‘onnodig’ gebruiken door bij wijze van proef een stukje te gaan stofzuigen.

Mijn verpakking is er niet meer. Wat nu?
Een product dat voor retour wordt aangeboden waarbij de verpakking mist mag in principe retour. Regel is dat indien redelijkerwijs mogelijk de consument het product met de verpakking in originele staat retourneert. Wat redelijk is hangt sterk af van de wijze waarop het product bij de consument is aangeboden. Daarom is het belangrijk, voordat je iets retourneert, eerst contact op te nemen met de webwinkel. Een retour gekomen product wordt daarom altijd door ons beoordeelt. Blijkt dat er schade is aan het geleverde product of verpakking, dan kunnen wij daarvoor een bedrag in mindering brengen op de restitutie.

 

Kosten voor retourneren

Het retourneren van een product kan alleen wanneer er een akkoord is van onze klantenservice en wanneer het product voorzien is van een retourformulier.

Nadat wij het retourpakket hebben ontvangen en gecontroleerd op compleetheid, zullen wij de kosten voor het retourneren vergoeden. Dit zullen wij altijd binnen een periode van 14 werkdagen doen.

Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons aankomen dan is de koper, als afzender van het pakket, aansprakelijk. Zorg er dus altijd voor dat het pakket met Handtekening voor Ontvangst (HVA) aan ons retour komt. Dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, de klant en de vervoerder.

 

Retour aanvragen

Om een product retour te zenden verzoeken wij dit te doen na overleg met onze afdeling klantenservice. Je kunt hiervoor onze klantenservice een e-mail bericht sturen waarbij je een verzoek doet om het product retour te sturen. De volgende gegevens hebben wij nodig voor een correcte en snelle afhandeling:

- bestel/ordernummer
- het product dat retour wordt gestuurd
- eventuele reden van retourneren (bij defect of foute levering)

Telefoon klantenservice: 085 3031528

Na het invullen van het retourformulier kun je het product aan ons retour zenden. Wij adviseren het retourformulier duidelijk  zichtbaar op het product te plakken. Pakketten die zonder dit retourformulier bij ons binnenkomen, nemen we wel in behandeling maar de afhandeling zal langer duren dan bij producten die correct worden aangeleverd.

© 2010 - 2018 KC Witgoed | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.